Miért akadémia?
A Gyermek Akadémia elnevezés az értelmezésen túl a megkülönböztetésünkre is szolgál. (Kaposváron sok jó állami és civil szervezet foglalkozik gyermekek fejlesztésével.)
Akadémiák a 17. század óta ismertek. Az akadémia olyan iskolát jelent, ahol egy meghatározott témában (pl. festészet, irodalom) közös alapelveket elfogadó emberek alkotnak egy társaságot, közösséget. Mi ezt az „iskolai” formát szeretnénk a továbbiakban alkalmazni, a hagyományos iskolarendszeren kívül, főként a délutáni órákban.
Induló akadémiánk alapelve régi-új gondolat! Minél több időt, és lehetőséget szeretnénk biztosítani a gyermek "semmi mással" nem helyettesíthető tevékenységének: a játéknak.
Helyszínül olyan dinamikus, 21. századi környeztet alakítottunk ki, ahol az évszázadok óta ismert és elismert táblajátékok, mint a sakk, a mancala, a koridor, abalone stb., illetve korunk okos eszközei, mint a micro-bitek, Minecraft építő játék, és STEM (nemzetközi pedagagógiai szóhasználatban a természettudományos, informatikai, technikai, matematikai, és művészeti területek) kellő egyensúlyba kerülhetnek egymással.
Miért a táblajátékok?
A megváltozott kulturális környezetben az írásbeliség elsődlegessége - neuropszichológiai kutatások alapján -, eltolódik a téri-vizuális képesség robbanásszerű fejlődésének irányába.
Olyan új képességstruktúrákat kell kialakítanunk gyerekeinknél, amelyek képessé teszik őket az állandó változások lekövetésére, a bizonytalanság tűrésére, az élethosszig tartó tanulás kihívásaira, a problémák megoldására, az érzelmi intelligencia fejlesztésére, erkölcsi, és morális normák kialakítására. Nézetünk szerint a táblajátékok a valóságot, az életet szimulálják, a játék eszközeivel.
A játék kreatív tevékenység, elgondolkodtat, tanít, feszültséget old, szórakoztat, erkölcsi értékeket közvetít. Ha a játszmát, a partit most el is vesztetted, a következőben lehetsz te a nyertes! Vagyis olyan az életünk, mint egy jó koridor játék, ahol a partner olyan útvonalakat, lehetőségeket állít, hogy a szabad, és járható utat csak igen komoly előrelátó gondolkodás után, stratégiai gondolkodás kialakításával találhatjuk meg. Vagy egy élvezetes abalone játszma, ahol a golyók (mondhatjuk a csapat) együttartása a győzelem, a cél elérésének a záloga. És ott van még egy jó sakkjátszma, mikor vezéráldozat után is sikeresen mattoljuk ellenfelünknek, vagyis elérhetjük a célunkat.
Miért az okoseszközök és a digitális játékok?
Ma már lehetetlenség életet szervezni, tanulni, írni számítógép, illetve okoseszköz nélkül. Mi nem tanítjuk az informatikát, hanem alkalmazzuk, a gyerekek számára oly kedves tevékenységgel, a Minecraft építőjátékkal. A már említett téri – vizuális képességek ugrásszerű változásait kihasználva, olyan helytörténeti ismeretek megszerzését illetve rendszerezését célzzuk meg, amely során játékosan, korszerű módon jutnak ismerethez és tudásanyaghoz a kurzusok résztvevőit.
Miért a STEM ?
A természettudományos, informatikai, technikai, matematikai területek kiemelten fontos szerepet kapnak akadámiánkon.
A közös munka során kiemelkedő képességeket, motivációt mutató gyermekek számára tehetséggondozó programunkat, három korosztály és tematika szerint egymásra épülő szinten valósítjuk meg.
Akadémiánk kurzusai között a hagyományos iskola-előkészítő foglalkozások is indulnak. Ezeket szintén egyedülálló módon, modulokra bontva is elérhetővé tesszük.
- "Kaposvárcraft "városfelfedező, és minecraft kurzus
- Iskolaelőkészítő kurzus, iskolaelőkészítő modulok
- Cirka-firka grafika (grafomotoros készségek fejlesztése)
- Mozgásfejlesztés (téri - síkbéli tájékozódás, alaklátás- formaállandóság, sorrendiség fejlesztése)
- Számolás, és olvasás elsajátításához szükséges látási, - hallási, mennyiségállandósági készségek fejlesztése
- Táblajátékok kurzus
A kurzusok március 20-ától indulnak.
Jelentkezzetek MOST!
Elérhetőségeink:
Tel.: 06 20 501 7110
E-mail: katagoston@gmail.com
www.masikiskola.org/gyermekakademia/