Az autókor legjei
Nyugat-Európában az autók átlagéletkora helyenként feleakkora is lehet, mint a posztkommunista országokban. Azt gondolnád, hogy országunké a hírhedt első hely az öreg kontinens országainak listáján? Nos, ki kell ábrándítsunk, ha „igen” volt a tipped. A járművek átlagos életkorának megmérettetésén Magyarország az Európai Unió 25 országa közül a hetedik helyen végzett, előttünk van Litvánia, Románia, Lettország, Észtország, Görögország és a 16,6 évvel aranyérmes Lengyelország is. És vajon, mi a mi kvótánk? Nos, 13,6 év, közép pubertáskor, átmenet a gyermekkor és a felnőttség között. Meglepő? Igazság szerint, azért attól függ, hogy honnan nézzük. Luxemburgban ez a mutató 6,4 év, ami már egészen más fényben tünteti fel az első blikkre nem is olyan kőkemény jelzőszámot. Egy biztos, akár belföldről vásárolsz új járművet, akár külföldről hozatsz be egy verdát, a carVertical segíthet elkerülni a rossz vételeket, mert a hatalmas jármű nyilvántartási adatbázis-hálózatban elérhető előzmények ismeretében elkerülheted a megtévesztő használtautós hirdetéseket. Ismerd meg a kinézett autó előtörténetét, mert a visszatekert kilométerórák és a letagadott évek bizony gondokat okozhatnak.
Konklúziók
Mi ebből a következtetés? Abszolút semmi. Igen, lehet átlagokat összehasonlítani, de ebből nem lehet konkrét konzekvenciákat levonni. Az autók kora például Németországban is alacsonyabb, elsősorban a náluk jóval korábban bevezetett finanszírozási programok miatt. Egyes országokban a furgonok és a teherautók erősen vonzzák a fiatalabb kalibereket, ami megnehezíti magának az eredménynek a felhasználását, hiszen az számos különböző szegmensből származó járművet takar. Egész Európát figyelembe véve az autók átlagéletkora 11 év. Ez a szituáció például Spanyolországban, Finnországban és Szlovákiában. A legfiatalabb autók nyugaton, pontosabban, ahogy már említettük Luxemburgban, Németországban, Franciaországban, Dániában és Ausztriában közlekednek. Belgium, Hollandia és Svédország is felzárkózik a 9 éves átlagéletkorhoz. A legrégebbi autók és az egykori keleti blokk országainak kapcsolatát már említettük, ebben a klasszisban csak Görögország és Szlovénia szakad ki a függőségből. Összességében elmondható viszont, hogy az Európai Unióban az autók évről évre öregszenek. A személygépkocsik átlagosan 10,8 évesek, a kisteherautók 10,9, a nehéz haszongépjárművek pedig 12,3 évesek. Az emelkedő árak érezhetően befolyásolják az autók átlagéletkorát. Az európai autópark további öregedésére számíthatunk az elkövetkező években, az új autók eladása csökken, az emberek sokkal tovább maradnak a jelenlegi modelleknél, illetve a használtautó piacon is várható némi fellendülés.
Szponzorált tartalom