Jelenlegi hely

Vigyázat, Dráma!

A drámafoglalkozás igen kártékony műfaj! A most következő sorokban, pontokba szedve fejtem ki, miért is kell “óvni" gyermekeinket a drámafoglalkozások veszedelmes élményeitől. Mottó: „Az értelem a társaságba kívánkozik, a butaság a tömeget kedveli.”

ASSZERTÍV KOMMUNIKÁCIÓ

Vigyázni kell, mert a résztvevők azon kaphatják magukat, hogy képesek lesznek másokkal asszertíven együttműködni. Vagyis előfordulhat, hogy az érzelmileg nehéz szituációkban is magabiztosan, ám mégis érzékenyen tudják kifejezni magukat anélkül, hogy passzívvá vagy éppen agresszívvá váljanak. Mivel a drámafoglalkozások során alkalmazott módszerek többek között az érzelmek megfigyelésére építenek, ebből fakadóan a fiatalok tudatosabbá válhatnak a bennük zajló lelki folyamatok megértésére és kifejezésére.

KREATÍV ÖNKIFEJEZÉS

Ne adj Isten, még a koncentrációra, és a türelemre is hajlamosabbá válnak akár csak a kreatív önkifejezésre? A foglalkozások arra ösztönzik a fiatalokat, hogy használják a képzeletüket és különféle technikák segítségével (mozgás, ének, próza, performansz, rajz…), a lehető legfantáziadúsabban meséljék el mit gondolnak és éreznek a világról és a benne elfoglalt helyükről. Ehhez elengedhetetlen, hogy türelemmel tudjanak koncentrálni önmagukra és a környezetükre.

MAGABIZTOSSÁG

A legborzasztóbb az egészben, hogy mindez magabiztossággal párosul, amitől akár fertőzővé is válhat a folyamat. Ugyanis ha hozzászoknak, hogy a csoporton belül komfortosan merjenek elmélyülni az önkifejezés folyamatában, akkor máshol is képesek lehetnek a nyugalom megzavarására azzal, hogy felvállalják és elmondják mit is gondolnak a világról.

KOOPERÁCIÓ

Ez a folyamat egy világméretű, könyörtelen kataklizmához is vezethet (kipusztulhat tőle az egész emberiség), hogy a fiatalok képességeiktől független bármikor elkaphatják a szakkórt. Bárki! Bármikor! Sőt, hatásait olykor még erőteljesebben fejti ki a túlbuzgó vagy visszahúzódó gyerekek körében. A fejen pörgőket kifárasztja, a lábon alvókat pedig felébreszti. A drámajátékos konvenciókat szándékosan úgy találták ki, hogy minden résztvevőnek egyenlő szerep jusson. Nem verseny orientált, sokkal inkább kooperatív készségeket igényel és fejleszt.

Félvéreim! Kérlek benneteket ne hagyjuk, hogy tömegeinket megfertőzze a drámafoglalkozások játékos vírusa. Óvjuk meg a következő degenerációt a jövő számára!

Köszönettel:
Kállai Ákos  - színházi nevelési szellemírtó

NÉVJEGY

Kállai Ákos, a Képzerdő színész-drámatanára

Képzerdő Intelligens Játszóház, Szeged

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

A mi adventi naptárunk Nektek: 24 talányos és találós kérdés kicsiknek és nagyoknak

A mi adventi naptárunk Nektek: 24 talányos és találós kérdés kicsiknek és nagyoknak

Tanító nénik, kisgyerekes szülők, most főleg rátok gondoltunk! Idén egy újdonságot készítettünk olvasóinknak. Fókuszban a találos és talányos kérdések!
2025 és az 5 hosszú hétvége - versbe faragva hoztuk nektek

2025 és az 5 hosszú hétvége - versbe faragva hoztuk nektek

A tervezést soha nem lehet elég korán elkezdeni! Mutatjuk a 2025-ös ünnepeket és a hosszú hétvégéket rímekbe szedve:
Fénylő ablakok nyílnak – Világító adventi kalendárium

Fénylő ablakok nyílnak – Világító adventi kalendárium

Élő adventi naptárrá változnak azok a települések, ahol a házak ablakait ünnepi fénybe és díszbe öltöztetik, számmal jelölve a napokat december elsejétől karácsonyig. A várakozás izgalma igazi közösségi élménnyé válik. Testi-lelki egészséget szolgáló program lehet ilyenkor az esti séta lakóhelyünk utcáin. 
Azok a titokzatos tanulási képességek

Azok a titokzatos tanulási képességek

Miért lenne fontos már az oviban a tanulási képességekkel foglalkozni? Hiszen fényévekre van még a suli! Pedig nagyon is az! Cikksorozatunk második része ezt a témát járja körbe.
Ugrás az oldal tetejére