Jelenlegi hely

A diákolimpia legsikeresebb iskoláit díjazta a Magyar Diáksport Szövetség

A 2014/15-ös tanév diákolimpiai rendezvényein legkiemelkedőbben szereplő köznevelési intézményeket és testnevelő tanáraikat díjazta szerdán a Magyar Diáksport Szövetség (MDSZ).

A Magyar Tudományos Akadémia épületében megtartott ünnepségen Czunyiné Bertalan Judit köznevelésért felelős államtitkár Szent-Györgyi Albertet idézve arra hívta fel a figyelmet, hogy a sport olyan polgári erényekre tanítja meg az embert, mint az összetartás, az önfeláldozás, a kitartás, tisztesség és a fair play, amelyek egyben az iskola és a nevelés céljai is. Kiemelte, hogy a mindennapos testnevelés bevezetésével új alternatíva nyílt a sport és az iskola kapcsolatában, ez adja az alapot a sport és a mozgás iránti igény kialakításához, ezen keresztül pedig a tömegsport erősítéséhez. Az államtitkár egyúttal elismerően szólt az MDSZ által az elmúlt években beindított programokról, amelyek - mint mondta - jól szolgálják a tehetségek kiválasztását.  

 

Szabó Tünde sportért felelős államtitkár arról beszélt, hogy a testnevelő tanároknak nagy szerepük van a tehetségek felfedezésében, ehhez az igazi pedagógusi véna mellett a sport és a gyerekek iránti elkötelezettségre is szükség van. Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a legutóbbi diákolimpián csaknem 280 ezer diák vett részt, majd hozzátette: a távlati cél az, hogy 2018-ra 500 ezerre emelkedjen a szervezett keretek között sportoló gyerekek száma.
Hanesz József, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) elnöke emlékeztetett arra, hogy a diákolimpiák keretében gyakorlatilag minden harmadik diákot sikerült bevonni a sportolásba. Egyúttal ígéretet tett arra, hogy a versenyek megrendezéséhez idén is legalább annyi anyagi támogatást nyújt a Klik, mint tavaly.

Ezután Czunyiné Bertalan Judit, Szabó Tünde és Balogh Gábor, a MDSZ elnöke elismerő okleveleket és plaketteket adott át a diákolimpiákon legsikeresebben szerepelt iskolák képviselőinek.

Az általános iskolák között - mint 2012 óta minden évben - ezúttal is az Egri Kemény Ferenc Sportiskolai Általános Iskola volt a legeredményesebb, megelőzve a Kecskeméti Széchenyivárosi Arany János Általános Iskolát, valamint a tatabányai Dózsakerti Váci Mihály Általános Iskolát.

A középiskolák versenyében a Váci Szakképzési Centrum Boronkay György Műszaki Szakközépiskola és Gimnázium lett az első, a Szombathelyi Nagy Lajos Gimnázium a második, a veszprémi Vetési Albert Gimnázium pedig a harmadik.

Ismét külön értékelték azokat az iskolákat, amelyekben kétszáznál kevesebb diákot oktatnak. Ebben a kategóriában a nyárlőrinci Eötvös Iskola Buzás János Általános Iskolai Tagintézménye bizonyult a legjobbnak.     Szintén elismerésben részesítették a 19 megye, valamint Budapest legeredményesebb testnevelő tanárát, valamint díjat kaptak a legjobb diákolimpiai rendezvények szervezői is.

 

Forrás: MTI

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

A mi adventi naptárunk Nektek: 24 talányos és találós kérdés kicsiknek és nagyoknak

A mi adventi naptárunk Nektek: 24 talányos és találós kérdés kicsiknek és nagyoknak

Tanító nénik, kisgyerekes szülők, most főleg rátok gondoltunk! Idén egy újdonságot készítettünk olvasóinknak. Fókuszban a találos és talányos kérdések!
2025 és az 5 hosszú hétvége - versbe faragva hoztuk nektek

2025 és az 5 hosszú hétvége - versbe faragva hoztuk nektek

A tervezést soha nem lehet elég korán elkezdeni! Mutatjuk a 2025-ös ünnepeket és a hosszú hétvégéket rímekbe szedve:
Fénylő ablakok nyílnak – Világító adventi kalendárium

Fénylő ablakok nyílnak – Világító adventi kalendárium

Élő adventi naptárrá változnak azok a települések, ahol a házak ablakait ünnepi fénybe és díszbe öltöztetik, számmal jelölve a napokat december elsejétől karácsonyig. A várakozás izgalma igazi közösségi élménnyé válik. Testi-lelki egészséget szolgáló program lehet ilyenkor az esti séta lakóhelyünk utcáin. 
Azok a titokzatos tanulási képességek

Azok a titokzatos tanulási képességek

Miért lenne fontos már az oviban a tanulási képességekkel foglalkozni? Hiszen fényévekre van még a suli! Pedig nagyon is az! Cikksorozatunk második része ezt a témát járja körbe.
Ugrás az oldal tetejére