Jelenlegi hely

Kaposvári Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Szakgimnázium

Cím: 7400 Kaposvár, Béke u. 75.
Tel.: 82/411-628
E-mail: titkar@gyakorlo-kap.edu.hu
Web: https://www.gyakorlo-kap.edu.hu

Iskolánk 1979 óta működik jelenlegi helyén, a város nyugati helyén lévő Béke-Füredi lakótelepen. Az épület 1996-ban vált négyszintessé. Ez által megteremtődtek az általános iskolai és a gimnáziumi nevelő-oktatómunka, valamint a tanító- és tanárjelöltek gyakorlati képzésének optimális tárgyi feltételei. A gyakorlóiskola négyszárnyas, átalakított épülete szaktantermekkel, előadókkal, könyvtárral, két számítástechnika teremmel szolgálja az oktatást. Felújított tornaterme és két uszodai tanmedencéje, sportudvara sokféle lehetőséget a kínál a sportolni vágyóknak. Az iskola beiskolázási körzete nem behatárolt. A város egész területéről, szűkebb és tágabb vonzáskörzetéből jelentkeznek tanítványaink.

1992-ben indult a nyolcosztályos, 2002-ben a négyosztályos gimnáziumi képzés, évfolyamonként 1-1 osztállyal. Pedagógiai programunkban különös hangsúlyt kapott az anyanyelv, a matematika, az idegen nyelvek és a számítástechnika oktatása, a testnevelés, az egészséges életmódra nevelés. Fontos feladatunknak tartjuk a tehetséggondozást, így a tanulók érdeklődésének és igényeinek megfelelően különböző szakkörök működnek iskolánkban.

A 11. osztálytól kiemelt szerepelt kap a kétszintű érettségi vizsgára való felkészítés-felkészülés. A kötelező érettségi tantárgyakon felül kémiából, biológiából, földrajzból, ének-zene és rajz- és vizuális kultúra tantárgyakból, testnevelésből, informatikából vállalnak emelt szintű érettségi vizsgára való felkészítést megfelelő számú jelentkező esetén.

Nagy gondot fordítunk a művészeti nevelésre. A rajzelőadó- és szaktanterem, valamint a mintázó műhely felszereltsége minden igényt kielégít, az oktatás színvonala magas. A művészeti nevelés célját szolgálják rajztagozatos osztályaink. Iskolánk a város magániskoláival is kapcsolatot tart, így intézményen belül tudjuk biztosítani a furulya- és zongoratanulás lehetőségét, illetve a tánc- és mozgásművészeti csoportok (néptánc, társastánc, mazsorett) működését.

Rászoruló tanulóink rendszeresen tornatermi és uszodai gyógytestnevelés foglalkozáson vehetnek részt. Az Iskolai Sportkör eredményesen szervei a tanulók sportéletét, házibajnokságait és versenysportját. Turisztikai szakosztályunk természetet szerető és védő gyermekeket nevel a családok bevonásával. A természet- és környezetvédelem központú nevelés-oktatás színterei a terepgyakorlatok, erdei iskolák, csillagászati táborok is. A tanítási órákon végzett nevelő munkát bővíti, kiegészíti a napközis tevékenység. Ez lehetőséget biztosít az egészséges életmód szokásainak és az önálló tanulás képességének alakítására, gyakorlására a 6-12 éves korosztály számára. Szervezett foglalkozások keretében van mód a szabadidő hasznos eltöltésének megtanulására is.

A szakmailag jól felkészült 72 fős nevelőtestületünk a családokkal, óvodákkal, társintézményekkel, a főiskolai kar oktatóival és hallgatóival való tartalmas együttműködéssel törekszik megfelelni korunk kihívásainak, a differenciált társadalmi elvárásoknak, hogy betölthessük tanítványaink életében, a kisebb és nagyobb közösségekben a jogosan elvárt esélyt adó szerepet.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Ugrás az oldal tetejére