Pontosan nem lehet tudni mikor, csak annyit, hogy még ebben az évbebn. A Belügyminisztérium tájékoztatása szerint a 104-es segélyhívószám átirányítása a 112-re elsőként az észak-magyarországi, utolsóként a közép-magyarországi régióban.történik.
A Belügyminisztérium tájékoztatása szerint a 104-es számra érkező segélyhívások a 112-es Központi Hívásfogadóba futnak majd be, de a bejelentőt minden esetben továbbkapcsolják az Országos Mentőszolgálathoz. A mentésirányítók a saját protokolljuk alapján kérdezik ki a segélyhívót.
Amennyiben kizárólag egészségügyi a panasz, az alapadatok rögzítését követően továbbítják az elektronikus adatlapot, Ezután kapcsolják csak a mentésirányítókat, és kezdődik a mentők saját kikérdezése.
A Belügyminisztérium azzal indokolja a döntést, hogy a segélykérések fogadása minden esetben haladéktalanul megtörténjen, egyetlen segélykérés se vesszen el. A 112-es hívószám szűrőként funkcionál majd. A rendszernek köszönhetően az információkérő, rosszindulatú, szabálysértő és egyéb, intézkedést nem igénylő bejelentések kezelése a hívásfogadó központokban megtörténik. Így a készenléti szervek ügyeleteseinek már csak az érdemi intézkedést igénylő bejelentéseket kell kezelniük, melyekről a rendelkezésre álló információkat a hívásfogadó központból azonnal megkapják.
A hívásfogadó rendszer segítségével több készenléti szerv egyidejűleg értesíthető..Lehetővé teszi, hogy a segélykérő csak egy alkalommal mondja el bejelentését. Ezzel jelentősen lerövidül az információk átadásához és a készenléti szervek reagálásához szükséges idő és minden szükséges információ egyszerre rendelkezésre áll.
Kivéve a mentők esetében, hiszen ott pont az ellenkezője történik, a bejelentőt duplán kell kikérdezni. Sajnos az eddigi tapasztalat szerint a rendőrök és tűzoltók is rendszeresen kényszerülnek arra, hogy visszahívják a bejelentőt, mert a 112 operátorainak meghatározott protokoll szerinti kikérdezése legtöbbször elégtelen számukra.
Józan paraszti ésszel, a fentiek alapján egy dolgot nem értek. Ismétlődő elégtelen kikérdezés esetén, a hívásfogadók és a készenléti szervek miért nem egyeztetnek egymással? A két protokollt nem lehetne ősszehangolni? Még ezen a területen is fontosabb az egymásra mutogatás, mint a jószándékú kommunikáció, egy gördülékenyebb, színvonalasabb és legfőképpen hatékonyabb szolgáltatás érdekében? Hiszen életek múlnak rajta!
Forrás: Lánglovagok.hu