Jelenlegi hely

Kaposmérői Bokréta Óvoda

Cím: 7521 Kaposmérő, Hunyadi János utca 11.
Telefon: 82/ 477-014
E-mailevaendredi68@gmail.com
Webwww.kaposmero.hu/ovi/ovi.php
OM azonosító: 202130

Intézményvezető: Endrédi Éva

Fenntartó: Kaposmérő Község Önkormányzata

Óvodánk Kaposmérő központjában, az általános iskola és az önkormányzat épülete között helyezkedik el. A kb. 2500 lelkes települést délen a Zselici dombok erdőséggel körülvett, egészséges zöldövezete határolja. 1963-ban kezdte meg működését a mai helyén az egycsoportos, egy óvónőt, egy dajkát és egy szakácsnőt foglalkoztató állandó intézmény, mely a megfelelő átalakítások után vált a 3 – 6 éves gyermekeket fogadó nevelő intézménnyé, azaz napközi otthonos óvodává. 1974-ben két csoportos lett az óvoda, majd 1983-tól már négy csoportos óvodában fogadhatták a gyermekeket, melyet társadalmi és intézményi összefogás eredményeként bővítettek. A gyermeklétszámmal párhuzamosan emelkedett az óvoda dolgozói létszáma is. 2006-tól oly mértékben csökkent a gyermeklétszám, hogy az intézmény 3 éven át három csoporttal működött tovább. 2009-től ismét megemelkedett a gyermekek létszáma, így az óvoda újra 4 csoporttal működött, ahogy napjainkban is.
Óvodánk működését Kaposmérő önkormányzata, mint fenntartó biztosítja. A Kaposmérői Bokréta Óvodát 2008-ban kezdték felújítani. Ekkor kapott az épület egy külső szigetelést, elkészült a jelenlegi homlokzat és felújították az eredeti épület tetejét is. 2011-ben tovább folytatódtak a felújítási munkálatok és kicserélték nyílászárók egy részét, felújították a mosdókat. 2013-ban befejeződött a nyílászárók cseréje, a falakat kifestették és végül napkollektorokat szereltek fel, hogy óvjuk környezetünket és csökkentsük az intézmény energiafelhasználásának költségeit. Óvodánk működési területét Kaposmérő és a településtől kb. 3 – 4 km-re elhelyezkedő Baglas puszta adja. Innét falubusz hozza és viszi haza az óvodásokat. Kerülnek gyermekek óvodánkba Kaposmérő szomszédos településeiről, így Bányáról, Bárdudvarnokról, Kaposfőről, Kaposújlakról, sőt Kaposvárról is.

Napirendünk:
6.30 - 11.30 Játék a csoportszobában, Testápolási teendők, folyamatos tízórai, Tevékenységekben megvalósuló tanulás, egyéni és mikrocsoportos tevékenységek, Játék a szabadban: - Mikrocsoportos tapasztalatszerzések, séták - Szabadon választott játék
11:30 - 12:30 Testápolási teendők, Ebéd
12:30 - 14:30 Pihenés, altatás mesével, altatódallal
15:30 - 17:30 Folyamatos ébredés, testápolási teendők, uzsonna
Játék a szabadban vagy a csoportszobában Egyénenkénti vagy kiscsoportos képesség-fejlesztés.
Napirendünket a folyamatosság és a rugalmasság jellemzi. Gyermekeink alapvető és legfontosabb tevékenysége a játék, mely szent és sérthetetlen. A kisgyermekkor legfejlesztőbb tevékenysége, a nevelés hatékony eszköze. A játék az egész napi tevékenységünket átszövi és átöleli a csoportszobában és az udvaron egyaránt.

Programunk, amivel dolgozunk
Óvodánk a „Környezetünk – hagyományaink” című pedagógiai programmal dolgozik, melyet nevelőtestületünk készített. Pedagógiai programunk az Óvodai nevelés országos alapprogramja alapján készült, támaszkodtunk óvodánk 2013-ban utoljára módosított „Környezetünk – Hagyományaink” Pedagógiai Programjára. A program kidolgozása során figyelembe vettük óvodánk társadalmi környezetét, a családok szociokulturális hátterét, a szülők igényeit, személyi és tárgyi feltételeinket, valamint helyi sajátosságainkat, nevelésünk eddigi hagyományait. Óvodai nevelésünkkel törekszünk a társadalmi különbségek csökkentésére, az esélyegyenlőség biztosítására a halmozottan hátrányos helyzetű és a sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztésével. Óvodánk a hazai óvodai neveléstörténet hagyományaira támaszkodik az egyenlő hozzáférés alapelveinek érvényesítésével, azaz lehetővé tesszük minden gyermek számára, hogy képességeinek, készségeinek megfelelő nevelésben részesüljön, meglévő hátrányai csökkenjenek, tehetsége kibontakozhasson, ezáltal is javítva iskolai sikerességét. Kreatív óvodapedagógusok vagyunk, fontosnak tartjuk környezetünk megismerését, nagy hangsúlyt fektetünk annak védelmére, a környezettudatos magatartás kialakítására, a szelektív hulladékgyűjtés tudatosítására, mert közös célunk, hogy elnyerhessük óvodánk számára a „Zöld Óvoda” címet.
Széleskörűek ismereteink a néphagyományok körében, melyeket folyamatosan alkalmazunk az óvoda mindennapjai során. Szükségesnek és fontosnak érezzük a pedagógiai, pszichológiai ismereteink folyamatos bővítését, mélyítését és a néphagyományokkal, népszokásokkal kapcsolatos mélyebb ismeret és gyakorlat megszerzését. Programunk sajátossága, hogy valamennyi tevékenységünket a környezet megismerése, szeretete, a környezettudatos magatartás megalapozása köré építi oly módon, hogy beleágyazza az óvoda hagyományait és a népi hagyományokkal, jeles napokkal, a környezetvédelmi világnapokkal való folyamatos ismerkedést, a néphagyományőrzést a természet változásának örök körforgásában.
Programunk nagy hangsúly fektet a játékra, mely a kisgyermekkor legfontosabb és legfejlesztőbb tevékenysége. Olyan szeretetteljes, derűs óvodai légkör kialakítására törekszünk, melyben óvodásaink megválaszthatják, hogy kivel játszanak, játékukhoz milyen játékokat, eszközöket használnak, hol tevékenykednek és mennyi ideig tart játékuk. Mindehhez kreatív, alkotó légkört biztosítunk, melyben gyermekeink önfeledten, vidáman tevékenykedhetnek, valóra válthatják elképzeléseiket. Programunk lehetővé teszi és biztosítja számukra – a folyamatos életszervezés mellett – a sokoldalú ismeretszerzést, a folyamatos tapasztalatszerzést az egyéni képességek figyelembevételével.


Hagyományaink

Öszi ünnepkör:
Szüret, betakarítás, piaclátogatás Kaposváron, savanyúság eltevése, almáspite készítése, őszi termések gyűjtése, Mihály nap, Márton nap

 

Téli ünnepkör:
Adventi készülődés, Mikulás várás, mézeskalácssütés, Lucázás, Karácsony ünnepe a nagycsoportos gyermekek ünnepi műsorával, betlehemezés, Mackó nap, farsangolás, egészséghét szervezése, madáretetés, télűzés: kisze-báb elégetése az első osztályosok meghívásával.

Tavaszi ünnepkör:
Ág- és maghajtatás, virágültetés, húsvéti tojásfestés és locsolkodás, Nemzeti ünnep, májusfa állítás, gyermekhét, májusfa kitáncolás, édesanyák napja.

Nyári ünnepkör:
Évzárók, ballagások, csoportos kirándulások.
A nyár folyamán önfeledt, szabad játék, szórakozás az óvoda udvarán.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Kuckózós esték gyerekekkel: 7 varázslatos program otthonra

Kuckózós esték gyerekekkel: 7 varázslatos program otthonra

Ahogy rövidülnek a napok és egyre korábban sötétedik, mindannyian vágyunk egy kis meghittségre. A november a kuckózás hónapja: forró ital, puha takaró, gyertyafény, és persze a gyerekzsivaj, ami mindezt élettel tölti meg. Ha nincs kedvetek minden este a tévé elé ülni, próbáljátok ki ezeket az egyszerű, mégis varázslatos ötleteket, amikkel az otthoni esték is különlegessé válnak.
Elfeledettnek hitt betegség okoz súlyos fertőzéseket avagy mit kell tudni a szamárköhögésről

Elfeledettnek hittük, de súlyos fertőzést okoz - Mit kell tudni a szamárköhögésről

Barátságosnak hangzó neve jellegzetes tünetére utal: a beteg erős köhögés közben a szamár hangjára emlékeztető elnyújtott hangot hallat. 1954 óta kötelező ellene a védőoltás. Általában ezzel úgy hisszük, hogy le is tudtuk egy életre. Pedig nem!
5 apró szokás, amitől kiegyensúlyozottabb lesz a családi élet

5 apró szokás, amitől kiegyensúlyozottabb lesz a családi élet

Van, amikor minden egyszerre történik: a gyerekek beszélnek, a táska nincs bepakolva, a vacsora odakozmál, és persze épp akkor csöng a telefon. Ilyenkor a „kiegyensúlyozott családi élet” kifejezés leginkább egy távoli álomnak tűnik. Pedig nem a nagy, drámai változások segítenek, hanem azok az apró szokások, amik csendben, lassan átrendezik a napjainkat.
5 dolog, amit a természet jobban tanít, mint bármelyik iskola

5 dolog, amit a természet jobban tanít, mint bármelyik iskola

Gyerekkorunkban magától értetődő volt, hogy kint játszunk. Faleveleket gyűjtöttünk, kavicsokat raktunk sorba, vagy csak lestük, ahogy a hangyák jönnek-mennek a járdán. Ma sok gyerek idejének nagy része zárt térben telik: iskola, otthon, képernyő.
Ugrás az oldal tetejére