Jelenlegi hely

Rumini életre kelt - íme a nyertes pályaművek!

A gyermekek médiafogyasztási, olvasási szokásainak felmérése céljával indítottunk országos kutatást 2011 őszén, melyhez általános iskolai osztályoknak szóló, olvasást népszerűsítő pályázat kapcsolódott.

 

Az online felmérésben országosan több mint kétezer látogatónk vett részt. A szülők többsége úgy gondolja, hogy a "Keltsük életre a betűket! - Keltsük életre Ruminit!" pályázat - és a hozzá hasonló akciók - alkalmasak arra, hogy a gyermekeket motiválják az olvasásra.

Véleményeteket a pályázat igazolta: a Rumini című, 2007-ben "Az Év Gyermekkönyve" díjat nyert regény elolvasása alapján készült pályamunkák arról tanúskodnak, hogy a gyermekek megismerték a történetet és többen arról számoltak be, hogy a pályázatnak köszönhetően eddig nem szívesen olvasó gyermekek vették örömmel kezükbe a könyvet.

Ahogy az egyik résztvevő osztály pedagógusa elmondta: a közös alkotás öröme mellett a legnagyobb eredménynek azt tartja, hogy tanítványai közül sokan folytatták Rumini kalandos történetének olvasását a regénysorozat további köteteivel.

A megmérettetésre országosan 38 pályamű érkezett. A pályázók  szabad kezet kaptak a történet feldolgozásához: Ruminis induló, mesejáték, terepasztal, hajók, társasjátékok, 3 dimenziós könyv és még számos kreatív alkotás született, így igen nehéz dolga volt a zsűrinek: Berg Judit író, Kálmán Anna illusztrátor, Kovács Eszter, a Pagony Kiadó alapító-főszerkesztője, Gellén Nóra a szervező Imami oldalak  képviseletében, valamint dr. Gombos Péter, a Magyar Olvasástársaság alelnöke értékelték a munkákat.

Helyezéstől függetlenül minden résztvevő osztálynak gratulálunk és köszönjük a felkészítő pedagógusok munkáját!

A "Keltsük életre a betűket! - Keltsük életre Ruminit!" pályázat díjazottjai:

I. helyezett: 13. számú pályamű - a nyeremény színházlátogatás a Magyar Színház Rumini Ferrit - szigeten című előadására.

II. helyezett: 27. számú pályamű - a nyeremény az osztály minden tagjának egy általa választott könyv a Rumini sorozatból a Pagony Könyvkiadó jóvoltából.

III. helyezett: 7. számú pályamű - a nyeremény 3 db Rumini - A küldetés című társasjáték a Keller & Mayer felajánlásával.

Különdíj: 6. számú pályamű  - a  Pagony Könyvkiadó által felajánlott különdíj egy 10.000 forint  értékű könyvvásárlási utalvány.

A PÁLYÁZATRA BEÉRKEZETT VALAMENNYI ALKOTÁS IDE KATTINTVA TEKINTHETŐ MEG

Ha nem vettél részt a pályázaton, akkor is érdemes kattintanod: hallgasd meg a Rumini kalandjairól született dalokat, nézd meg a vele kapcsolatos  mesejátékokat, készítsd el otthon  és játszd a társasjátékokat, vagy töltsd le és állítsd össze magadnak a  3 dimenziós mesekönyvet!

Sok szép olvasásélményt kívánunk mindenkinek!

Az Imami oldalak szerkesztői

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Ugrás az oldal tetejére