Jelenlegi hely

Rumini életre kelt - íme a nyertes pályaművek!

A gyermekek médiafogyasztási, olvasási szokásainak felmérése céljával indítottunk országos kutatást 2011 őszén, melyhez általános iskolai osztályoknak szóló, olvasást népszerűsítő pályázat kapcsolódott.

 

Az online felmérésben országosan több mint kétezer látogatónk vett részt. A szülők többsége úgy gondolja, hogy a "Keltsük életre a betűket! - Keltsük életre Ruminit!" pályázat - és a hozzá hasonló akciók - alkalmasak arra, hogy a gyermekeket motiválják az olvasásra.

Véleményeteket a pályázat igazolta: a Rumini című, 2007-ben "Az Év Gyermekkönyve" díjat nyert regény elolvasása alapján készült pályamunkák arról tanúskodnak, hogy a gyermekek megismerték a történetet és többen arról számoltak be, hogy a pályázatnak köszönhetően eddig nem szívesen olvasó gyermekek vették örömmel kezükbe a könyvet.

Ahogy az egyik résztvevő osztály pedagógusa elmondta: a közös alkotás öröme mellett a legnagyobb eredménynek azt tartja, hogy tanítványai közül sokan folytatták Rumini kalandos történetének olvasását a regénysorozat további köteteivel.

A megmérettetésre országosan 38 pályamű érkezett. A pályázók  szabad kezet kaptak a történet feldolgozásához: Ruminis induló, mesejáték, terepasztal, hajók, társasjátékok, 3 dimenziós könyv és még számos kreatív alkotás született, így igen nehéz dolga volt a zsűrinek: Berg Judit író, Kálmán Anna illusztrátor, Kovács Eszter, a Pagony Kiadó alapító-főszerkesztője, Gellén Nóra a szervező Imami oldalak  képviseletében, valamint dr. Gombos Péter, a Magyar Olvasástársaság alelnöke értékelték a munkákat.

Helyezéstől függetlenül minden résztvevő osztálynak gratulálunk és köszönjük a felkészítő pedagógusok munkáját!

A "Keltsük életre a betűket! - Keltsük életre Ruminit!" pályázat díjazottjai:

I. helyezett: 13. számú pályamű - a nyeremény színházlátogatás a Magyar Színház Rumini Ferrit - szigeten című előadására.

II. helyezett: 27. számú pályamű - a nyeremény az osztály minden tagjának egy általa választott könyv a Rumini sorozatból a Pagony Könyvkiadó jóvoltából.

III. helyezett: 7. számú pályamű - a nyeremény 3 db Rumini - A küldetés című társasjáték a Keller & Mayer felajánlásával.

Különdíj: 6. számú pályamű  - a  Pagony Könyvkiadó által felajánlott különdíj egy 10.000 forint  értékű könyvvásárlási utalvány.

A PÁLYÁZATRA BEÉRKEZETT VALAMENNYI ALKOTÁS IDE KATTINTVA TEKINTHETŐ MEG

Ha nem vettél részt a pályázaton, akkor is érdemes kattintanod: hallgasd meg a Rumini kalandjairól született dalokat, nézd meg a vele kapcsolatos  mesejátékokat, készítsd el otthon  és játszd a társasjátékokat, vagy töltsd le és állítsd össze magadnak a  3 dimenziós mesekönyvet!

Sok szép olvasásélményt kívánunk mindenkinek!

Az Imami oldalak szerkesztői

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Tavaszi lomtalanítás – a léleknek is jót tesz

Tavaszi lomtalanítás – a léleknek is jót tesz

Ahogy a természet megújul tavasszal, úgy bennünk is megszületik a vágy a frissességre és a tisztaságra. A tavaszi lomtalanítás nemcsak a fizikai tér rendezéséről szól, hanem a belső harmónia megteremtéséről is. Amikor rendet teszünk a környezetünkben, azzal lehetőséget adunk arra, hogy a lelkünkben is könnyebbséget érezzünk. Nézzük meg, hogyan hozhat testi és lelki megújulást a rendrakás!
Készüljünk március 15-re!

Készüljünk március 15-re!

Készüljünk együtt, ünnepeljünk együtt!
7 autóipari újítás, amit nőknek köszönhetünk

7 autóipari újítás, amit nőknek köszönhetünk

Mintegy 100 évvel ezelőtt az autóvezetés vált a női egyenjogúság egyik jelképévé, mivel az autók nyújtotta mobilitás újfajta függetlenséget is nyújtott a nők számára.
Élet a térerőn túl – Tippek a digitális detoxhoz

Élet a térerőn túl – Tippek a digitális detoxhoz

Chatelünk, görgetünk, híreket böngészünk, filmet nézünk, ügyet intézünk… Mit tegyünk, ha túlságosan beszippant az online tér? Van valami megoldás, hogy ne az algoritmus diktáljon? Nem a teljes detox a cél, hanem egy egyensúly elérése a virtuális és a valós világ között. Ehhez adunk ötleteket.
Ugrás az oldal tetejére