Jelenlegi hely

„Egyre több a tehetség!" - ezzel a gondolattal indítjuk útjára Gyermek Akadémiánkat!

Digitális korunk újrarendezi a tanulás – tanítás egyes értékeit, és ami még ennél is fontosabb, gyermekeink képességeit is.


Miért akadémia?

A Gyermek Akadémia elnevezés az értelmezésen túl a megkülönböztetésünkre is szolgál. (Kaposváron sok jó állami és civil szervezet foglalkozik gyermekek fejlesztésével.)

Akadémiák a 17. század óta ismertek. Az akadémia olyan iskolát jelent, ahol egy meghatározott témában (pl. festészet, irodalom) közös alapelveket elfogadó emberek alkotnak egy társaságot, közösséget. Mi ezt az „iskolai” formát szeretnénk a továbbiakban alkalmazni, a hagyományos iskolarendszeren kívül, főként a délutáni órákban.

Induló akadémiánk alapelve régi-új gondolat! Minél több időt, és lehetőséget szeretnénk biztosítani a gyermek "semmi mással" nem helyettesíthető tevékenységének: a játéknak.

Helyszínül olyan dinamikus, 21. századi környeztet alakítottunk ki, ahol az évszázadok óta ismert és elismert táblajátékok, mint a sakk, a mancala, a koridor, abalone stb., illetve korunk okos eszközei, mint a micro-bitek, Minecraft építő játék, és STEM (nemzetközi pedagagógiai szóhasználatban a természettudományos, informatikai, technikai, matematikai, és művészeti területek) kellő egyensúlyba kerülhetnek egymással.


Miért a táblajátékok?

A megváltozott kulturális környezetben az írásbeliség elsődlegessége - neuropszichológiai kutatások alapján -, eltolódik a téri-vizuális képesség robbanásszerű fejlődésének irányába.

Olyan új képességstruktúrákat kell kialakítanunk gyerekeinknél, amelyek képessé teszik őket az állandó változások lekövetésére, a bizonytalanság tűrésére, az élethosszig tartó tanulás kihívásaira, a problémák megoldására, az érzelmi intelligencia fejlesztésére, erkölcsi, és morális normák kialakítására. Nézetünk szerint a táblajátékok a valóságot, az életet szimulálják, a játék eszközeivel.

A játék kreatív tevékenység, elgondolkodtat, tanít, feszültséget old, szórakoztat, erkölcsi értékeket közvetít. Ha a játszmát, a partit most el is vesztetted, a következőben lehetsz te a nyertes!  Vagyis olyan az életünk, mint egy jó koridor játék, ahol a partner olyan útvonalakat, lehetőségeket állít, hogy a szabad, és járható utat csak igen komoly előrelátó gondolkodás után, stratégiai gondolkodás kialakításával találhatjuk meg. Vagy egy élvezetes abalone játszma, ahol a golyók (mondhatjuk a csapat) együttartása a győzelem, a cél elérésének a záloga. És ott van még egy jó sakkjátszma, mikor vezéráldozat után is sikeresen  mattoljuk ellenfelünknek, vagyis elérhetjük a célunkat.


Miért az okoseszközök és a digitális játékok?

Ma már lehetetlenség életet szervezni, tanulni, írni számítógép, illetve okoseszköz nélkül. Mi nem tanítjuk az informatikát, hanem alkalmazzuk, a gyerekek számára oly kedves tevékenységgel, a Minecraft építőjátékkal. A már említett téri – vizuális képességek ugrásszerű változásait kihasználva, olyan helytörténeti ismeretek megszerzését illetve rendszerezését célzzuk meg, amely során játékosan, korszerű módon jutnak ismerethez és tudásanyaghoz a kurzusok résztvevőit.


Miért a STEM ?

A természettudományos, informatikai, technikai, matematikai területek kiemelten fontos szerepet kapnak akadámiánkon.

A közös munka során kiemelkedő képességeket, motivációt mutató gyermekek számára tehetséggondozó programunkat, három korosztály és tematika szerint egymásra épülő szinten valósítjuk meg.

Akadémiánk kurzusai között a hagyományos iskola-előkészítő foglalkozások is indulnak. Ezeket szintén egyedülálló módon, modulokra bontva is elérhetővé tesszük.

  • "Kaposvárcraft "városfelfedező, és minecraft kurzus
  • Iskolaelőkészítő kurzus, iskolaelőkészítő modulok
  • Cirka-firka grafika (grafomotoros készségek fejlesztése)
  • Mozgásfejlesztés (téri - síkbéli tájékozódás, alaklátás- formaállandóság, sorrendiség fejlesztése)
  • Számolás, és olvasás elsajátításához szükséges látási, - hallási, mennyiségállandósági készségek fejlesztése
  • Táblajátékok kurzus

A kurzusok március 20-ától indulnak.
Jelentkezzetek MOST!

Elérhetőségeink:

Tel.: 06 20 501 7110
E-mail: katagoston@gmail.com
www.masikiskola.org/gyermekakademia/

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Játékos családi ötletek, amikkel ti is feltalálók lehettek!

Játékos családi ötletek, amikkel ti is feltalálók lehettek!

Tudtátok, hogy június 13. a Magyar Feltalálók Napja? Ezen a napon tisztelgünk a magyar találékonyság és kreativitás előtt, hiszen hazánk számtalan zseniális feltalálót adott a világnak. Szent-Györgyi Albert Nobel-díjas tudósunk ezen a napon jegyeztette be a C-vitamin felfedezését, ezért emlékezünk meg évről évre a magyar találmányok és ötletek világáról. Ez egy szuper alkalom arra, hogy otthon ti is egy kicsit feltalálók lehessetek!
Magyar Feltalálók Napja - amikor a magyar észjárásra büszkék vagyunk

Magyar Feltalálók Napja - amikor a magyar észjárásra büszkék vagyunk

Tudtátok, hogy van egy nap, ami csak a magyar feltalálóké? Minden év június 13-án ünnepeljük a Magyar Feltalálók Napját, amikor a világot formáló magyar elmék előtt tisztelgünk. Ez egy remek alkalom arra, hogy a gyerekekkel együtt felfedezzük, milyen találmányok születtek hazánkban, és hogy mennyi mindent köszönhetünk ezeknek a zseniális ötleteknek.
Tiszta víz, tiszta élmény – kirándulás iható forrásokhoz a családdal

Tiszta víz, tiszta élmény – kirándulás iható forrásokhoz a családdal

Magyarország tele van szebbnél szebb forrásokkal, ahol a természet csendje és a tiszta víz varázsa együtt ad élményt. Hoztam pár igazán hangulatos helyet.
MegaPapír rajzpályázat 2025 - 1.000.000 Ft összértékű nyereménnyel

MegaPapír rajzpályázat 2025 - 1.000.000 Ft összértékű nyereménnyel

Pályázat típusa: rajzpályázatKorosztály: óvodások és általános iskolás alsó tagozatosokBeküldési határidő: 2025. június 10.
Ugrás az oldal tetejére