Jelenlegi hely

Szennai Fekete László Óvoda

Cím: 7477 Szenna, Rákóczi utca 34.
Telefon: 82/ 484-249
E-mailszennaovi@gmail.com
Web
OM azonosító: 202465

Intézményvezető: Némethné Gulyás Gabriella

Fenntartó: Szennai Óvodai Intézményfenntartó Társulás

Az Óvoda tényleges beóvodázási körzetének megjelölése:
Somogy megye: Patca-Zselickisfalud-Szilsászentmárton-Szenna

Óvodánk a község északi szélén a Kaposvárra kivezető, forgalmas autóút mellett helyezkedik el. Az épület 70 éve épült katolikus iskola és tanítói szolgálati céljára. Jelenleg is működik egy elkülönített helyiségben a római katolikus templom. Az óvoda 1978­-ban nyitotta meg kapuit. Jelenleg két vegyes csoporttal működik, a beírt gyermeklétszám 50-60 fő. 6 elepülésről járnak a gyermekek hozzánk, Patca, Zselickisfalud, Szilvásszentmárton és Szenna, Kaposszerdehely és Kaposvár. Magas a bejáró gyermekek száma, az utaztatás iskolabusszal történik.

Nevelőtestületünk többéves szakmai gyakorlattal rendelkező óvodapedagógusokból áll. Munkánkat szakképzett dajkák segítik. Csoportszobáink tágasak, világosak. Óvodánk nagy udvarral rendelkezik. Óvodás gyermekeinket már több éve családias légkörben"Saját Program" alapján neveljük, kiemelve a környezet megismerésre nevelést. Hangsúly fektettünk a prevencióra, lábboltozat javító mindennapos testnevelést vezettünk be. Az arra rászoruló gyermekeket logopédus, fejlesztőpedagógus, látja el. Gyakran szervezünk felfedező túrákat a festőien szép völgyekbe, dombokra. Kiemelt szerepet kapott programunkban a hagyományok ápolása, ünnepeink megtartása. A népi hagyományok és az ünnepkörökhöz kapcsolódó népszokások felelevenítésén keresztül tudjuk a gyermekek erkölcsi és érzelmi nevelését még hatékonyabbá tenni. Gyermektánc során népi játékokkal, dalokkal ismerkednek a gyermekek, munkákat táncpedagógus segíti. Óvodai programunkat 2009 óta a kompetencia alapú program használatával színesítjük. Célul tűztük ki magunknak, hogy óvodásaink nyugodt, harmonikus, egészséges fejlődését biztosítsuk, magasabb rendű érzelmek kibontakoztatásával az életkori sajátosságaik, és egyéni képességeik figyelembe vételével. 

A helyi programunkat 2004 óta használjuk, 2009 szeptemberétől kiegészítettük a kompetencia alapú programcsomaggal. A kompetencia alapú nevelés lényege, hogy a gyermekek olyan használható tudást kapjanak, amelyet tapasztalataikon keresztül szerezzenek meg és a megszerzett tudást az élet különböző területein, élethelyzetekben alkalmazni tudják. Az ismeretek a 4 őselem /TŰZ, VIZ, FÖLD, LEVEGŐ/ köré csoportosulnak. A programcsomag ajánlásai közül, annyit és oly módon használunk, amennyi, és amely a gyermekek élmény-és érzelem világában, ismeretkörében, tapasztalatában, tudásában, teljesítményében megmutatkozik, a nevelő-oktató munkánkat segíti, pedagógiai kultúránkat gazdagítja és a kompetencia alapot tartalommal, innovatív szemlélettel, saját élménnyel tölti meg. 

Óvodánk hagyományos ünnepei::
Idősek napja, Szüret, Tökfesztivál, Mikulás, Advent-lucázás, Farsang, Március 15., Zöldágjárás, Húsvét, Anyáknapja, Pünkösdi játszóház, Évzáró, Gyermeknap

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Ugrás az oldal tetejére