Jelenlegi hely

Ismerd meg a Vadvirág Alapítvány TKP (Tanulás Könnyítő Program) módszerét!

Mitől kivételesek a Vadvirág  Alapítvány foglalkozásai vagy a TKP?

"Igazán kiemelkedő az osztály teljesítménye, de valami mégis hiányzik, az a szikra, az a csillogás nagyon hiányzik a szemükből ....” (Egy tanár néni kezdte ezzel az idei tanévet szülői értekezleten.)

Ebben tudunk segíteni és ez a legfőbb célunk a Tanulás Könnyítő Program (TKP) és a TKP Tanulási stratégia foglalkozásain, hogy minden  hozzánk forduló gyermek számára örömmé váljon a tanulás és visszacsempésszük azt a csillogást a szemekbe. Ezt a szemléletet minden foglakozásunkon szem előtt tartjuk, legyen szó tanulásról, úszásról vagy mozgásfejlesztésről! 

Ma a gyerekeknek az iskolában és azon kívül is feszített tempót diktálnak és olykor  a felnőtteket megszégyenítő módon, helyt kell állniuk napi 8-10 órában. Ebből a mókuskerékből és megfelelési kényszerből kiszakítva Őket, a mi foglalkozásainkon  az az alap, hogy jókedvűek legyenek, és ha ezt még a feladatok is fokozzák, akkor tudnak fejlődni igazán és tanulni észrevétlenül.

A TKP a tanulási képességeken túl, nagy hangsúlyt fektet azon képességek fejlesztésére, amely segítségével a gyerekek motiválódnak, mozgósítják belső erőiket, hogy tényleg jó kedvűen, örömmel  vegyék az iskolai és azon kívüli kihívásokat, feladatokat.

Az, hogy egy problémát, feladatot miként tudunk megoldani az nagyban függ a képességeinktől, adottságainktól, de megkockáztatom még nagyobb százalékban függ attól, hogy milyen a viszonyulásunk, hozzáállásunk az adott dologhoz. Vajon képesek vagyunk-e motiválódni, inspirálódni oly mértékben, hogy kihozzuk magunkból a legjobbat, legtöbbet? Eljutunk -e , megtapasztaljuk -e a tanulással  kapcsolatos, manapság egyre gyakrabban emlegetett flow-élményt?!

Ez a kérdés nemcsak  azért fontos, hogy a legjobb eredményt érjük el, hanem azért is, mert ebben az állapotban fejlődnek legnagyobb mértékben, leghatékonyabban a  képességek. 

Nekünk ez fontos célunk  minden foglalkozásunkon. Az igazi elismerés számunkra pedig a sok- sok csillogó szempár! Azt gondolom ettől igazán kivételesek a Vadvirág Alapítvány foglalkozásai!

 

Üdvözlettel: Kárpáti Anikó

Elérhetőségek:

Cím: 7400 Kaposvár, Németh I. fasor 27. fszt. 2.

Telefon: 82/526-093

Mobil:    20/920-6158

Email: info@vadviragalapitvany.hu

Web: http://www.vadviragalapitvany.hu​

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Ugrás az oldal tetejére