Jelenlegi hely

Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelés­-Oktatást Végző Iskola, Kollégium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény

Cím: 7400 Kaposvár, Bárczi Gusztáv utca 2.
Posta: 7401 Kaposvár, Pf.14.
Telefon: 82/ 512-766
E-mail: barcziiskola@barcziiskola.hu
Web: www.barcziiskola.hu
OM azonosító: 038551

Igazgató: dr. Benczéné Csorba Margit

Fenntartó: Kaposvári Tankerületi Központ

Iskola:

Városunkban több mint félévszázados múltja van az értelmi sérülés miatt speciális ellátást igénylő gyermekek nevelésének, oktatásának. Az 1987-ben átadott, szép környezetben lévő épületegyüttesben tágas, jól felszerelt óvoda, napköziotthonos általános iskola, 4 évfolyamos szakiskola kapott helyet.
Intézményünk része még három értelmileg akadályozott csoport és egy autista gyermekeket fejlesztő osztály.
Kollégiumunkban 80 tanulót tudunk elhelyezni szeretetteljes, barátságos környezetben.

Tanítványainkat pedagógiai programunk alapján speciális módszerekkel, korszerű eszközökkel fejlesztik gyógypedagógusaink. A nevelő, oktató munkát gyógypedagógiai asszisztensek, gyermekfelügyelők segítik.

Speciális szakiskolánkban a pályaorientáló 9., 10. évfolyam után 5 szakma közül választhatnak diákjaink.

Készségfejlesztő speciális szakiskolánk az értelmileg akadályozott fiatalok számára teszi lehetővé a szakmatanulást.

Szakmai kollektívánk speciális pedagógiai munkával, komplex személyiségfejlesztéssel segíti a gyermekek teljesebb habilitációját, rehabilitációját.
Bár tanulólétszámunk változatlanul magas, igyekszünk biztosítani az egyéni sajátosságokat is toleráló családias légkört.


Fejlesztő iskola:

Intézményünk az egész ország területéről érkező súlyos és halmozottan fogyatékos gyermekeknek, fiataloknak nyújt fejlesztési lehetőséget a fejlesztő iskolai oktatás keretein belül.
Tanulóinkat a szülőkkel szorosan együttműködve egyéni sajátosságaikat, fejlődési ütemüket szem előtt tartva egyéni fejlesztési tervek alapján heti 20 órában fejlesztjük. Vidéki gyermekeknek - szükség esetén - diákotthoni elhelyezést is biztosítunk.

A gyermekeket egyéni, kiscsoportos s csoportos formában fejlesztjük a következő területeken:

* Alternatív és augmentatív kommunikáció, különös tekintettel a beszédindításra
* Önkiszolgálás, ápolás-gondozás, öltözés, étkezés, szobatisztaságra szoktatás (toalett-tréning)
* A játéktevékenység fejlesztése, személyiségfejlesztés
* Bazális stimuláció: bőrérzékelés, ízlelés, szaglás, hallási figyelem
* Mozgás, egyensúlyérzék fejlesztése, tájékozódás
* Finommozgás, manipuláció
* Kognitív képességek fejlesztése
* A gyermekek bevonása a mindennapi gyakorlati tevékenységekbe

Módszertani Központunkban diákjainknak a következő ingyenes terápiás foglalkozásokat biztosítjuk:

* zeneterápia
* logopédia
* lovas- és kutyás terápia
* konduktív fejlesztés
* masszázs, gyógytorna (DSGM)
* vízi mozgásfejlesztés
* pszichoterápia

Forrás: Kaposvár Város Honlapja

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Ugrás az oldal tetejére