Jelenlegi hely

Mit kéne tudnia, mire kezdődik az óvodai beszoktatás?

Nem, nem kell 10-ig elszámolnia, sem angolul verset mondania. Viszont van pár alapvető dolog, ami sajnos döbbenetesen sokszor merül fel hiányosságként óvodakezdéskor. Legyetek Ti kivételek! Gyermeked is jobban fogja érezni magát és az óvónők is hálásak lesznek, ha tudja már a felsoroltakat.

Könnyítsd meg gyermeked és környezete életét azzal, hogy megtanítod neki az ovi előtt az alábbiakat:

1. Tudjon érthetően, hallhatóan köszönni. (Nem tragédia, ha nem a napszaknak megfelelő, az sem baj, ha mindenkit tegez még, de valahogy köszönjön! Érkezéskor, távozáskor, és ha köszönést hall, viszonozza.)

2. Szóljon, ha elhagyja a helyiséget, ne tűnjön el szó nélkül, a mosdóba sem! (Otthon lehet, hogy az őrületbe kerget vele, hogy folyton bejelenti, ha pisilni megy, de hidd el, 25-30 gyerek között helyesen teszi.)

3. Tudja a saját nevét. (Még jobb, ha a szülei nevét is tudja. Nem vicc, neki természetes, hogy ő az Öcsike, vagy a Hugi, aztán ott van Anya, Apa. Viszont ez közösségben okozhat némi bonyodalmat. Magyarázd el neki, hogy Anyának és Apának és Mamáéknak is van neve. Tanulja meg ki kicsoda.)

4. Tudja kifejezni magát és merjen szólni, ha gondja van. (Fontos megértetni vele már ilyen kis korban is, hogy csak akkor tudunk segíteni a problémáján, ha érthetően közli azt. Toporzékolva, visítva, esetleg vigasztalhatatlanul bömbölve senki sem fogja tudni mi baja és a probléma megoldása is a hiszti végére tolódik.)

5. Ismerje meg a saját holmiját. (Tudja, melyik az ő cipője, kabátja, sapkája, stb. Mutasd meg neki, hogy hova rajzoltad/hímezted bele a jelét.)

6. Ismerje és tudja használni a poharat, tányért, kanalat, villát, törölközőt, fogkefét, fogkrémet. (A gyerekek meglepően hamar és szívesen használják ezeket az eszközöket, ne halogassuk hát, tanítsuk meg használni. Az étkezések előtti és utáni kézmosás és törölközőbe törölközés ne legyen újdonság számára.)

7. Ismerje és tudja használni a papírzsebkendőt, tudja kifújni az orrát. (Vegye észre magától, ha folyik az orra. Közösségbe kerülve ez különösen fontos, alapvető higiéniai követelmény. Nem nagy ördöngősség megtanítani helyesen orrot fújni, viszont nagyon fontos, mert ha helytelenül teszi, a melléküregek irányába folyhat a negatív nyomástól a váladék, ami ott besűrűsödve további, komolyabb problémákat okozhat. A felgyűlt orrváladékot helyesen úgy távolíthatjuk el, hogy előre hajtjuk a fejünket, majd a zsebkendővel és ujjainkkal befogjuk az egyik orrlyukat, a másikat pedig többször "újrakezdve" kifújjuk, amíg ki nem tisztítottuk belőle a váladékot. Ezután következhet a másik orrlyuk.)

8. Legyen szobatiszta! (Persze ha egyszer-egyszer becsúszik egy baleset, senki nem fogja leharapni érte a fejét. Ha segítségre van szüksége, a dadus nénihez vagy az óvó nénihez bátran fordulhat.)

Segítsük gyermekünket azzal is, hogy a beszoktatás előtti hetekben napirendet vezetünk be otthon, ha addig még nem tettük meg. Hagyjuk, hadd legyen minél önállóbb. Hasznára válik! :smiley

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Ugrás az oldal tetejére