Jelenlegi hely

Iskolába készülök

A szülők többsége azt szeretné, hogy gyermeke birtokában legyen mindazoknak a készségeknek és tudásnak, amelyek a sikeres iskolakezdéshez szükségesek. Ám a csoportos óvodai felkészítés, még ha az óvodapedagógus egyéni fejlesztést is alkalmaz, nem biztos, hogy elegendő a gyermek magabiztos tudásának kialakításához. 

Sok kis elsős szülője szembesül ilyenkorra azzal, hogy gyermekének problémái vannak az iskolában.

A gyermek kimerült, ellenáll, az iskola elvár, a szülő szorong és ideges, mert nem tudja, hogyan segíthetne gyermekének. Ahogy számtalan más területen, ebben a problémában is a megelőzés a leghatékonyabb megoldás. Nem véletlen, hogy sok országban indítanak 0. felkészítő osztályt a gyermekek számára, mert tudják, hogy a kicsiknek nagy szükségük van arra, hogy nyugodt tempóban, a nekik megfelelő ütemben szerezzék meg azt az előzetes tudást, amire a matematika, írás, olvasás elsajátításához szükségük van.

Az iskola-előkészítés egyéni foglalkozás keretében egy életre meghatározza a gyermek tanuláshoz való viszonyát.

Azzal, hogy ezeken a foglalkozásokon nincs semmiféle elvárás, nyomás, nincs dorgálás az esetleges tévedések miatt, a gyermek a tanulást, mint kellemes tevékenységet ismeri meg. Azt is megtapasztalja, hogy a nehézségek elől nem megfutamodni kell, hanem keresni kell a megoldást, és kitartó munkával megszületik a jó eredmény. 

Már az első osztályban eldől, hogy milyen lesz a gyermek és az iskola viszonya. A megfelelően felkészített gyermek számára kevés lesz a kudarc, jobban viseli azt a terhelést, amit a hirtelen ránehezedő nyomás okoz. Mert az első osztály nagyon megterhelő a gyermekek számára, hiszen a gondtalan és kötetlen létből belépnek egy feladatokkal teli világba. Ezt az átmenetet segíti az egyéni fejlesztő program, 

Sokan nem hisznek az egyéni fejlesztés szükségében, pedig a szülők és a gyermek számára is nagy könnyebbség, ha megvannak az iskolakezdéshez szükséges alapvető ismeretek. A program során a gyermeknek nem az első osztályos tananyagot tanítjuk meg, hanem matematikából kialakítjuk a stabil mennyiségfogalmat, az íráshoz ügyesítjük formamásolását és szem-kéz koordinációját, az olvasáshoz pedig megerősítjük a hangzók és a betűk kapcsolatát.

Miért kelt bennünk negatív érzelmeket a "fejlesztés" szó?

Aki gyermekek tanításával foglalkozik, jól tudja, hogy a legsikeresebb és legeredményesebb az a munka, amikor olyan tevékenységben adunk át ismereteket, amit a gyermek játéknak fog fel. 
Tudni kell azonban, hogy a gyermek nem buta, gyorsan felismeri, amikor azt mondjuk, hogy játszunk, de valójában préseljük rá az ismereteket, a tanulni valót. 
Ez különösen az iskolakezdés előtti hónapokban jellemző, amikor a szülők úgy érzik, gyermeküknek több mindent kellene tudnia, mire iskolába megy, esetleg az óvónéni figyelmezteti őket a lemaradásokra. 

Ilyenkor, ha a szülők meghallják, hogy a gyermeknek fejlesztésre lenne szüksége, egyrészt kétségbe esnek, másrészt hárítanak. A köztudatban a fejlesztés olyan gyermekeknek szükséges, akik valamilyen nagyobb problémával küzdenek, például a terhesség vagy a szülés alatt valami olyan dolog történt, amit a kicsinél korrigálni kell. Ijedség, rossz érzés párosul e szóhoz. 
Pedig a pedagógiában ez a kifejezés kifejezetten pozitív tartalmú, egy lépésről lépésre felépített előrehaladást jelent. Azt, hogy egy nagycsoportos óvodást hogyan lehet játékosan és eredményesen felkészíteni az iskolára.

Az egyéni fejlesztés 3 részből áll,

minden rész 8-10 foglalkozásból (45perc), attól függ, milyen tempóban sikerül haladnunk, úgy, hogy minden területet jól átnézzünk :) és attól is függ hogy egyéni vagy kiscsoportos az óra!

Az első rész pedagógiai céljai:

  • Ismeretbővítés
  • Fogalompontosítás
  • Magabiztos számfogalom kialakítása 10-es számkörben
  • Jártasság a munkafüzeti feladatokban
  • Memóriafejlesztés
  • Finommotorika fejlesztése
  • Fantázia fejlesztése
  • Összefüggéslátás alapozása
  • Tanulás-módszertani ismeretek
  • Iskolai szabályok megismerése
  • Figyelemfejlesztés
  • Relaxálási technika megismerése
  • Ritmusérzék fejlesztése
  • Szótagolás gyakorlása
  • Játékszabályok betartása
  • Kudarctűrés
  • Monotóniatűrés
  • Intelligens, kulturált viselkedés

 

A foglalkozásokat Takács Amarilla, diplomás óvodapedagógus és ovisfejlesztő vezeti.

Díjak:
Egyéni foglalkozás: 3000Ft
2 fős foglalkozás 2000 Ft/ gyerek
3 fős foglalkozás 1500 Ft/ gyerek

Facebook oldalunk:
https://www.facebook.com/Iskol%C3%A1ba-k%C3%A9sz%C3%BCl%C3%B6k-1861595827294333/?modal=admin_todo_tour

Telefonszám: +36 20 259 9113

Email: sulielokeszites@gmail.com

Program időpontja: 
Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!